Zaterdag is brand uitgebroken in een appartement op de hoek van de Stationsstraat en de Weggevoerdenstraat in Ninove. De brand ontstond in één van de bovenste appartementen. De lokale politie was vóór de brandweer aanwezig en kon de bewoner uit zijn appartement ontzetten. De man raakte zwaar gewond en werd aanvankelijk in levensgevaar overgebracht naar het ziekenhuis van Neder-over-Heembeek.

De brandweer had de brand snel onder controle. De omliggende appartementen zouden gespaard gebleven zijn. Uit de eerste bevindingen blijkt dat de zetel vuur vatte door een smeulende sigaret. Het parket van Dendermonde stelde een branddeskundige aan. Inmiddels zou het slachtoffer niet meer in levensgevaar zijn.